söndag 28 februari 2010

så mycket men så lite

Under måndagen den här veckan var det dags att färdigställa våra samhällen. de arbete jag gjorde bestod mest utav att flytta runt de olika sakerna i mitt samhälle. här någonstans borde det vara en bild på mitt samhälle men på grund utav lite tekniska problem så kommer den att dyka upp lite senare i veckan. på måndag eftermiddag var det sedan dags för film. du levande hette den. sen skulle vi ha ett sokratiskt samtal om den filmen. men på grund utav tidsbrist så gick de väl sådär. men jag är fortfarande förväntansfull inför de framtida sokratiska samtalen.

på tisdagen skulle vi ha redovisningar av våra samhällen. så blev det dock inte men vi fick ändå skriva en lapp med de ord som samhället fick oss tänka på. detta gjorde vi på alla samhällen utom våra egna. sen på torsdagen när redovisning ägde rum istället för på tisdagen så skulle vi välja ut två utav dessa ord. jag valde fängelse och livet. anledningen till att jag valde livet var för att de låg ganska nära mina egna tankar kring mitt samhälle. men jag valde fängelse oxå och det va för att de va nästan motsatsen mot vad jag själv hade tänkt. och jag gillade den kontrasten mot mina egna tankar men när jag läste ordet så såg jag hur personen soms krev de hade tänkt och snöade totalt in på den bilden så när vi skulle välja en bok/bild/film eller liknande som passade på vårat samhälle så valde jag den utmärkta fängelse serien "OZ". man skulle även skapa en mening som på börjades med" det är är ett samhälledär/som.....". min mening blev "det här är ett samhälle som kretsar kring tid.

på fredagen påbörjades ett grupparbete. vi i min grupp kom igång ganska bra med en ide som vi jobbade på ganska hårt med. under arbetets gång så uppstod det diskussioner om vad vi förmedlade med de vi gjorde och vad ville förmedla och i så fall hu vi kunde förmedla det på ett bättre vis. det var väldig bra diskussioner som jag personligen tycker tog arbetet framåt och även var lite gruppsammansvetsande på något vis. allt som allt kändes det som en produktiv och givande fredag och vecka.


nu är de ju tanken att jag ska föreslå helgens låt men då helgen redan är över så kommer istället veckans låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar