söndag 21 mars 2010

då börjar arbetet

Nu ska jag försöka sammanfatta arbetet som ledde fram till vårat performance. jag tror inte riktigt att det går att göra det. för min bestämda åsikt är att precis allt som har hänt från och med dag 1 på den här kursen har påverkat hur vårat slutgiltiga performance kom att se ut. men jag ska ändå göra ett försök.

om vi ska börja någonstans så börjar jag när vi hade gjort våra "små" performance. då hade vi vart uppdelade i 3 mindre grupper. efter de så fick vi ordern att börjar göra ert slut performance. så vi delade in oss i nya grupper. dom grupperna bestod av åtminstone en person från varje performance grupp. i dom här små grupperna skulle vi diskutera hur vi ville att slut produktionen skulle se ut. de som alla grupper hade gemensamt var att vi ville behålla de material som vi redan hade. så vi satte ihop de tre små performancen till ett större performance.

ungefär vid den här tiden åkte K till sthlm och vi skulle istället få jobba med M & N. under den veckan som vi arbetade med dom hände det väldigt mycket. vi skalade bort en hel del scener och arbetade om de scener vi valde att ha kvar. de hände väldigt mycket under den veckan som jag tycker var bra för de slutgiltiga performance som vi spelade upp. det som jag tycker har vart det som gjort att vi som grupp kunnat föras arbetet framåt hela tiden är sättet vi har samtalat på. det har aldrig vart så att man banakat huvudet blodigt i väggen utan samtalen har hela tiden vart på väg någon stans. ibland har de kanske tagit längre tid än andra gånger. men eftersom samtalen hela tiden var på väg någon stans tror jag gjorde att alla vågade vara med och tycka och tänka. men framför allt så var de okej inom gruppen att samma sak fick betyda olika saker för var och en vilket jag tror är en av nycklarna till att vårat performance, enligt mej, blev så bra som jag tycker att de blev. det finns en hel del mer som man kan tycka och tänka om det här men jag väljer att sätta punkt här för annars tror jag att de blir svårt för mej att göra det senare

här kommer en musikvideo som enligt mej kan vara en av de bästa någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar